Všeobecné obchodné podmienky

I. Identifikácia obchodníka

1.1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou

Obchodné meno: VideoPlocha, s. r. o.
Sídlo: Beňadická 11/3006, Bratislava 851 06, Slovenská republika
Zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka číslo 60079/B
IČO: 44929129
DIČ: 2022874788
IČ DPH: SK2022874788
Bankový účet: SK4111000000002629763565

Predávajúci je platiteľom dane z pridanej hodnoty

(ďalej aj “Predávajúci” alebo “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je Kupujúcim produktov ponúkaných Predávajúcim na Webovom sídle Predávajúceho, a ktorá vystupuje v postavení spotrebiteľa v zmysle ďalších ustanovení týchto Všeobecných obchodných podmienok a príslušných zákonov definujúcich spotrebiteľa, v rámci platnej legislatívy Slovenskej republiky najmä zákonov: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v platnom znení.

1.2. Emailový kontakt a telefonický kontakt na Predávajúceho je:

Email: info@potsy.sk
Tel. č.: +421903026754

1.3. Adresa k zasielaniu reklamácií a odstúpení od zmlúv je:

VideoPlocha, s.r.o., Beňadická 11, 85106 Bratislava, Slovensko


II. Definícia pojmov

2.1. Pre účely týchto všeobecných obchodných podmienok, Obchodník v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. v platnom znení, uvádza a definuje tieto pojmy:

2.2. Zmluvou uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

2.3. Obchodník (ďalej aj “Predávajúci”) je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

2.4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

2.5. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.

2.6. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmom Elektronický obchod a s pojmom Webové sídlo.

2.7. Kupujúcim je každá osoba (fyzická osoba alebo právnická osoba), ktorá odoslala objednávku najmä využitím webového sídla Predávajúceho, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

2.8. Trvanlivým médiom je prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina, e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača.

2.9. Produktom je najmä tovar, služba, digitálny obsah.

2.10. Službou je najmä akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi.

2.11. Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec.


III. Základné ustanovenia

3.1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa upravujú právne vzťahy medzi Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi, a Obchodníkom.

3.2. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s Kupujúcimi, ktorí nevystupujú v postavení spotrebiteľa, sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.


IV. Objednávka produktu – uzatvorenie kúpnej zmluvy

4.1. Návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho je odoslanie objednávky produktov Kupujúcim realizované najmä využitím webového sídla Obchodníka, prípadne ďalšími diaľkovo-komunikačnými prostriedkami.

4.2. K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi Kupujúcim a Obchodníkom dochádza momentom doručenia potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu, ktorú Kupujúci vytvoril v zmysle bodu 4.1 týchto VOP Obchodníkom (elektronicky na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú si zvolil Kupujúci v procese vytvárania objednávky).


V. Doba trvania kúpnej zmluvy

5.1. Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú a zaniká najmä splnením všetkých záväzkov Predávajúceho a Kupujúceho. A to najmä doručením a zaplatením produktov v zmysle uzatvorenej kúpnej zmluvy. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva Kupujúceho v zmysle zákonnej zodpovednosti za vady produktov zo strany Obchodníka.


VI. Kúpna cena – informácia o kúpnej cene

6.1. Cena produktov objednávaných prostredníctvom Webového sídla Predávajúceho (ďalej len „kúpna cena“) je uvedená samostatne pre každý produkt a je platná v momente vytvorenia objednávky Kupujúcim.

6.2. Kúpna cena produktov uvedených na Webovom sídle Predávajúceho je celková cena produktov vrátane všetkých daní, pričom je zreteľne uvedená na Webovom sídle Predávajúceho.


VII. Dodanie produktov

7.1. Predávajúci je povinný splniť objednávku a dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy v zmysle bodu 4.2 a nasl. týchto VOP a zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu. V prípade, že boli splnené obe podmienky uvedené v bode 7.1 týchto VOP (tzn. ak došlo k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a k úhrade celkovej ceny objednávky Predávajúcemu), Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu produkty v lehote najneskôr 30 dní odo dňa splnenia oboch týchto podmienok.

Zvyčajná lehota, kedy Predávajúci expeduje produkty, je 1 pracovný deň odo dňa zaplatenia celkovej ceny objednávky Predávajúcemu.


VIII. Prechod vlastníckeho práva

8.1. Vlastnícke právo k produktom a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Kupujúceho okamihom dodania.


IX. Spôsoby platby

9.1. Za produkty na Webovom sídle Predávajúceho môžete platiť týmito spôsobmi:

9.1.1. Platba online prostredníctvom platobnej brány COMGATE – cena 0 Eur


X. Prepravné – spôsoby dopravy produktov a cena za ich dopravu

10.1. V kúpnej cene produktov nie sú zahrnuté dopravné náklady ani iné náklady súvisiace s dodaním produktov.

10.2. Spôsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktov:

10.2.1. Formy dopravy:

10.2.1.1. Slovenská pošta

10.2.1.2. Packeta

10.2.2. Ceny za dopravu:

Cena za dopravu je uvedená pred potvrdením objednávky.


XI. Odstúpenie Kupujúceho od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu

11.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa čl. XII bod. 12.1 až 12.3 týchto VOP, okrem zmluvy, ktorej predmetom je:

11.2. Poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

11.3. Dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

11.4. Dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru.

11.5. Dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze.

11.6. Dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygieny, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.

11.7. Dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

11.8. Dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré obchodník nemôže ovplyvniť.

11.9. Vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal.

11.10. Dodanie zvukových, obrazových, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený.

11.11. Dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom.

11.12. Tovar zakúpený na verejnej dražbe.

11.13. Poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s voľnočasovými aktivitami, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo lehote.

11.14. Dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.


XII. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

12.1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do:

  • 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa bodu 12.4.
  • uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby.
  • uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla.
  • uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.

12.2. 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo na predajnej akcii.

12.3. Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi osobitné informácie o práve odstúpiť od zmluvy pri zmluve uzavretej na diaľku a zmluve uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka až dodatočne, najneskôr do 12 mesiacov od začatia lehoty podľa bodu 12.1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do:

  • 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa 12.1., písm. a).

XII. Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka (pokračovanie)

b) 30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 12.1 písm. b).

12.3. Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi osobitné informácie ohľadom poučenia o práve odstúpiť od zmluvy ani podľa bodu 12.2, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 12.1.

12.4. Tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak:

  • a) tovary objednané v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia posledného tovaru,
  • b) dodáva sa tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo kusu,
  • c) tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

12.5. Spotrebiteľ môže odstúpiť aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

12.6. Právo na odstúpenie môže spotrebiteľ uplatniť v listinnej podobe alebo na inom trvanlivom médiu. Pri ústnej zmluve postačuje jednoznačné vyhlásenie. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár.

12.7. Lehota na odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak oznámenie odošle spotrebiteľ obchodníkovi najneskôr posledný deň lehoty.

12.8. Odstúpiť možno len ku konkrétnemu produktu, ak obchodník dodal viacero produktov.

12.9. Dôkazné bremeno o uplatnení práva znáša spotrebiteľ.


XIII. Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy

13.1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určené obchodníkom; lehota sa považuje za zachovanú, ak odošle tovar najneskôr posledný deň lehoty.

13.2. Spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru, ak obchodník sám nesplnil informačnú povinnosť alebo neprebral náklady.

13.3. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru vzniknuté nad rámec zisťovania vlastností a funkčnosti tovaru, pokiaľ obchodník splnil informačnú povinnosť.

13.4. Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do doručenia oznámenia o odstúpení, ak pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas.

13.5. Okrem povinností podľa bodov 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 14.3. spotrebiteľ nemá ďalšie povinnosti.


XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa

14.1. Obchodník je povinný do 14 dní od doručenia oznámenia vrátiť všetky platby vrátane nákladov na dopravu a dodanie.

14.2. Obchodník vráti platby primerane k rozsahu odstúpenia od zmluvy; nemôže účtovať dodatočné náklady.

14.3. Dodatočné náklady znáša spotrebiteľ, ak si zvolil iný spôsob dodania než najlacnejší bežný.

14.4. Obchodník vráti platby až po doručení tovaru alebo preukázaní jeho zaslania, pokiaľ sám nevyzdvihne tovar.

14.5. Platby sa vracajú rovnakým spôsobom ako pôvodná úhrada, bez poplatkov pre spotrebiteľa.

14.6. Obchodník zabezpečí vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady, ak nie je možné odoslať ho späť poštou.

14.7. Jednostranné započítanie pohľadávok sa zakazuje.

14.8. Obchodník nemôže požadovať úhradu nákladov za služby, dodanie vody alebo tepla počas lehoty na odstúpenie, alebo za digitálny obsah, ak spotrebiteľ neudelil výslovný súhlas alebo nebol riadne poučený.


XV. Orgán dozoru

15.1. Príslušným orgánom je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava, Odbor výkonu dozoru, tel. 02/58 27 21 72, fax 02/58 27 21 70, email: ba@soi.sk, podnety: podnety@soi.sk


XVI. Alternatívne riešenie sporov

16.1. Spotrebiteľ má právo po nesplnení žiadosti o nápravu od Predávajúceho do 30 dní podať návrh na alternatívne riešenie sporu podľa § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. Prostredníctvom Slovenskej obchodnej inšpekcie alebo iného oprávneného subjektu. Platforma ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/


XVII. Doplňujúce ustanovenia

17.1. Predávajúci nepredáva alkoholické nápoje, tabakové výrobky a iné výrobky osobám mladším ako 18 rokov; vek overí pri odovzdaní objednávky.

17.2. Predávajúci neuzatvorí zmluvu ani nevykoná predaj produktov vyžadujúcich špeciálne povolenie podľa legislatívy SR.


XVIII. Informácie o prijatých kódexoch

18.1. Obchodník neaplikuje žiadne špeciálne kódexy správania.


XIX. Hodnotenie produktov spotrebiteľmi

19.1. Obchodník neobmedzuje hodnotenie produktov len na zakúpené produkty.


XX. Záverečné ustanovenia

20.1. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny VOP, oznámenie je splnené ich umiestnením na Webovom sídle Predávajúceho.

20.2. VOP tvoria súčasť Reklamačného poriadku a Zásad ochrany osobných údajov tohto Webového sídla.

20.3. VOP nadobúdajú platnosť zverejnením na Webovom sídle Predávajúceho dňa 06.10.2025.